Search This Blog

Wednesday, November 24, 2010

cuti panjang

cuti aku ni memang agak membosankan sebab apa yang aku rancangkan semuanya macam tak jadi je.
mula-mula aku ingat semuanya akan berjalan dengan lancar tapi sebaliknya pulak yang dah jadi.
boleh kata semua impian aku amsa cuti dah pun musnah sudah jadi abu dah pun. ceritanya bermula macam ni, dah lama dah aku rancangkan semua ni sejak dari bulan 10 lagi. masa tu lepas raya, aku dengan kawan-kawan aku dah buat satu rancangan nak pergi jusco bukit tinggi untuk raikan hari jadi adik angkat aku dengan kawan aku yang lagi sorang tu. dalam masa 2 bulan tu macam-macam yang dah jadi kejap kawan aku tu putuslah lepas tu bersatu baliklah, pelik- pelik jadi kat kawan aku ni tadi. lepas tu tinggal lagi beberapa hari lagi sebelum hari nak pergi jusco tu aku jumpa awek aku untuk bertanyakan dia tu dapat pergi sekali atau tak. 10 minit aku sapai kat rumah dia, belum semapat aku cakap apa-apa tiba-tiba emak dia keluar terus dia cakap tak boleh keluar. terkelu aku kat situ, langsung tak boleh nak cakap apa dah masa tu. itu baru hal yang pertama belum lagi hal yang lain. esoknya aku pergi telefon kawan aku, aku harap dia boleh lah buatkan party tu jadi lebih meriah tapi rupanya dia pulak kena balik kampung. lepas aku fikir-fikir, aku dah pun tundakan hari yang aku nak pergi tu kepada minggu depannya, aku tanya lagi kat kawan aku ni tadi yang kena balik kampung tu. dia pulak cakap yang dia kena jumpa mak dia kat K.L. cerita bersambung minggu depan nanti aku ceritakan lagi.

No comments:

Post a Comment