Search This Blog

Tuesday, November 30, 2010

cuti panjang

baiklah. hari tu aku da ceritakan sikit pasal cuti panjang aku ni. sekarang aku nak sambung cerita yang hari tu. hari ni da sampailah masanya untuk pergi berseronok dengan kawan-kawan. pada mulanya pukul 11 da ada dekat sana. tapi pukul 11.30 masih lagi dekat klang lagi, sebab kawan aku yang patutnya sambut hari jadi dia hari ni lambat bersiap da macam perempuan da aku tengok. jadi sampai je kat sana aku dengan yang lain terus menuju ke pawagam sebab nak beli tiket filem ngangkong. lepas je beli tiket tu aku dengan yang lain jalan-jalan la sekejap sementara nak menunggu masuk pawagam tu. pusing punya pusing sekali da sampai masanya nak msuk, sebelum masuk mestilah beli popcorn dulu. punyalah lama nak beli popcorn tu masyaallah memang berlebam gila masa tu, bila da masuk pulak satu hal. memang gelap gempita langsung tak nampak apa kecuali screen kat depan.filem tu best jugaklah tapi xseronoknya kena duduk kat bahagian depan tapi xde la depan sangat. lepas habis je, keluar dari pawagam tu semua terus berlari ke toilet sebab tak tahan nak buang air. bila keluar toilet tu semua buat muka lega, dengan tak membuang masa aku dengan yang lain terus ke pizza hut sebab nak makanlah. kawan-kawan aku cakap nak minta kedua-dua pan bersaiz besar katanya nanti xcukuplah apalah. tapi bila da lepas order satu pan besar dan yang satu lagi tu sederhana, muat-muat pun sampai ada yang cakap da full tak boleh masuk lagi. lepas je makan aku dengan yang lain terus pergi ke green box untuk melalak dekat situ. boleh tahan jugaklah dia punya harga tu, bila dah masuk tu aku rasa tak sampai 20 lagu pun la da kena balik sebab kawan awek aku yang sambut hari jadi ni takut emak dia bising tu yang kena balik tu, kalau tak memang pukul 7 baru nak baliklah. masa dekat green box tulah yang paling membazir aku rasa sebab masih ada masa lagi satu kalau tak silap aku. tapi nak buat macamanakan dah terpaksa kalau tak nanti kena marah pulak dengan makkan. tapi hari ni memang tak kan aku lupakan sampai bila-bila, nanti aku nak buat kan satu album untuk kenangan aku. jadi cuma itulah cerita aku untuk cuti panjang ni, nanti kalau aku ada cerita yang best lagi nanti aku ceritakan dekat semua ye. sesekali kita perlu keluar dengan kawan-kawan untuk berseronok supaya stress kat kepala tu dapat dikeluarkan barulah kita ni sentiasa ceria dan gembira. ok lah wassalam.

2 comments: